נופש פעיל בביקתות בוץ

נסענו לחופש דרומה בשעה טובה! וכך למרות החום, מצאנו את עצמנו בחופשה פעילה יחסית.

את החופש התחלנו במוצאי שבת וסיממנו ביום רביעי בערב, כאשר הלינות היו באוהל בחניוני לילה. בלילה האחרון החלטנו לשדרג את עצמינו ומצאנו לנו מקום אחר להניח את הראש, בקתה מבוץ!

את הבקתות מפעילים זוג נעים, רינת ויאיר ולמקום קוראים ימי מדבר הנמצא ביישוב צוקים בערבה.
אני יודע שזה נשמע כמו כתבת תדמית למקום, אבל זו ממש לא הכוונה שלי. אתה לא מרגיש שהגעת לצימר, עם פלאזמה וג'קוזי והחיים הטובים. אלא ההרגשה היא נינוחה ופשוטה. לא צריך יותר מזה.

רינת הנחתה אותנו שיש מאורר תקרה בחדר ויש צורף להדליק אותו בלילה. אם עדיין חם ניתן ללכת לישון בחוץ על מזרון או להתכסות בסדינים רטובים. בסופו של דבר לא נאלצנו להשתמש באף אחד מהפתרונות האלו. בוץ הוא חומר מבודד מאוד ולכן הטפמ' בפנים נעימה יחסית (וגם חוסך באנרגיה). השירותים אורגניים ומפונים לאחר כל אורח. לא מורידים את המים, אלא זורקים קש לתוך האסלה לאחר מעשה. לאחר מכן שאריות אלה הופכות לקומפוסט אורגני.

מחוץ לבקתה שוכן לו חאן (כן, גם מבוץ) שם יש פינות ישיבה וגם מטבח. רינת הראתה לנו כל מה שקשור לבישולים ולמטבח. הוזמנו להכנס למטבח ולהכין מה שאנו רוצים מכל הטוב שיש שם. אז לא בישלו לנו והכינו לנו, ואני מציין את זה לחיוב. אתה מרגיש ממש חלק מהמקום ולא מתארח בו.

אצל יאיר ורינת מתארחות גם 3 מתנדבות מגרמניה,פינלנד וישראל. הן מסייעות בבניית החווה האקולוגית הזו. ליאיר ורינת 5 בקתות והתכנון הוא להגיע ל-11. ישנן ביקתות מבודדות עבור זוגות וגם זוגות של בקתות צמודות עבור שתי משפחות שמגיעות עם ילדים לנופש ביחד.

לאחר שסיימנו את ארוחת הערב שבישלנו לעצמינו(קינואה עם ירקות וקלחי תירס) הלכנו לישון.
כדי לנצל את השעות הקרירות העבודה בחוה מתחילה בשעה שש והעבודה בחלק זה של היום נמשכת עד עשר בבוקר. פרק העבודה הבא הוא מחמש עד שבע בערב. ובין לבין…ארוחת בוקר…בריכה….

קמנו מתי שקמנו והלכנו לעזור בטיוח הגמר של אחת הבקתות בחימר יחד עם שלושת המתנדבות ורינת. לאחר סיום העבודה התיישבנו כולנו לארוחת בוקר עשירה שהוכנה.

בזמן הביקור יאיר ורינת סיפרו לנו על הפרוייקטים הנוספים ביישוב ועל החיים בכלל שם במקום המבודד הזה. אכן מקום מעניין.

לסיום לפני שנסענו, לא יכולנו בלי טבילה בבריכה שגם היא נבנתה על יאיר ורינת. הבריכה מוצלת ונעימה מאוד בשעות החמות של היום בתחילת אוגוסט.

היה נעים לנו לחוות מקום ולא רק לבוא לבקר בו בתור אורחים.

למי שמעוניין לגור בצוקים, מסתבר שהמחירים כבר לא זולים כשהיו. הבדידות והשקט עולים יותר ממה שאתם חושבים.